محقق برای ارزیابی روابط بین متغیرهای مورد مطالعه، تحلیل عاملی تاییدی و مدل سازی معادلات ساختاری را انجام داده است برای انجام این تحلیل ها از SPSS 22 و AMOS 22 استفاده شده بود.
قرار است این تحلیلها به درک اینکه کدام مدل با دادهها بهترین است و در عین حال ارزیابی معتبری از تأثیر لباس و سارافون دخترانه بر نگرش و یادگیری دانشآموزان ارائه میدهد، کمک کند.
برای ارزیابی پایایی و اعتبار پیمایش و به دست آوردن وضوح بیشتر در مورد تأثیر متغیرهای انتخاب شده بر یادگیری دانشجویان از تکنیک های آماری استفاده شد.
ضریب قابلیت اطمینان سالاد کلم و انار و هویج برای سازه های مختلف با استفاده از روش قابلیت اطمینان در SPSS 22 اندازه گیری شد. پایایی کل سازه مورد استفاده در این مطالعه بالاتر از مجموعه استاندارد است که 0.70 است.
دامنه آلفای کرونباخ پایایی متغیرهای تحقیق را از نشان میدهد، که در آن میانگین نمرات با وزن دهی یکسان به میانگین نمرات مربوط به هر سازه محاسبه شده است.
جدول 1 آلفای کرونباخ هر یک از متغیرها را نشان می دهد که در آن متغیر یادگیری دانش آموزان دارای بالاترین مقدار آلفا و لباس و شال و کلاه بچه گانه کمترین است، اما همه آنها خارج از موضوع حداقل حد قابل قبول 0.70 هستند.
با مجموعه دستورالعملهای قبلی برای بررسی نرمال بودن، چولگی و کشیدگی در جایی استفاده شد که مقدار مثبت و منفی به ترتیب جهت روابط مثبت و منفی را نشان میدهند.
در این مرحله، جدول نشان می دهد که میانگین لباس و ساعت چوبی بیشترین و یادگیری دانش آموزان (3.59) کمترین میانگین را داشته است.
باز هم، چولگی و کشیدگی از 0.052 تا 0.549 متغیر است، اما در مقادیر مورد انتظار چولگی و کشیدگی است. از این پس، داده ها به طور معمول توزیع می شوند.
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.